|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Som jeg skrev så mener jeg jo at man ikke kan ha individuell avlønning basert på karakterer eller popularitetsundersøkelser blant elever og foresatte. Men jeg er helt sikker på at de som ville vært ansvarlige for å vurdere lønna, ville visst hvem som fortjente noen kroner mer i lønn enn den som ikke gjør det. På samme måte som andre ansatte som gjør en jobb i samhandling med andre og ikke leverer et produkt som enkelt lar seg vurdere. Som vel gjelder for de aller fleste av oss.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?
Og da er det jo helt ypperlig at du kan få det du vil ha og jeg kan få det jeg vil ha. Jeg er veldig enig i det blant annet Blondie, Hyacint og Appelsin sier.
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Som sagt. Om lærerne er fornøyde med dagens system så skal ikke jeg krangle om å endre det. Men jeg synes diskusjonen rund individuell avlønning, kriterier for det og fordeler og ulemper med begge ordningene er interessant. Men den kan jo godt ta i en tråd om det temaet, og ikke i tråden om lærerstreik eller ei, siden det ikke har noe med streiken å gjøre.
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Da er det veldig flaks at du ikke er lærer.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også! Virkelig. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
søt
Jeg antar at dere lærere forstår at dette gjelder veldig mange andre yrker og arbeidsgrupper også. At noen gjør mer (mye mer!) enn andre med samme jobben og ca lønna. Noen er både mer effektive og dyktigere, rett og slett. Så det er ikke unikt for lærere. Det er heller ikke alt som står i arbeidsbeskrivelsen til den jobben man har, det er helt vanlig at det dukker opp varierte greier noen må håndtere og ta tak i.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?Nei, det forstår vi ikke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Blir det streik neste uke for lærerne, tror dere?
Kan noen forklare meg hvordan 1,7% lønnsvekst ble til 1400 kroner? Det tillegget skulle tilsi en lønn på vel 82 000 kroner.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|