Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-21, 10:46   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg finner det forreste ikke så bemerkelsesverdig at hun selv har gått ut i media. Det ene er at hun er vant til å være i søkelyset. Det andre er at mange som blir utsatt for mobbing føler på en stor trang til å få andre til å se og forstå den urettferdigheten de opplever, fordi de opplever seg svært alene og misforstått.

Men hva om det nå er mobberen som er stilt til ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Noen ganger er det også slik at folk mobbes på jobb, og at arbeidsgiver bruker styringsrett for å fjerne mobberen fra personene som blir mobbet - og at den som mobber er uenig i den avgjørelsen.

Jepp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-21, 11:08   #2
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men hva om det nå er mobberen som er stilt til ansvar?

Det er dessverre umulig for en utenforstående å vite. Som sagt, mobbesaker kan være ekstremt vanskelige, og jeg mener det er galt å spekulere i dette. Jeg kan ganske mye om dette, jeg har erfart det selv, har lest mye litteratur omkring det, og jeg har snart en mastergrad med fordypning i relasjonell ledelse.

Jeg vet at en ledelse som går inn for det, greier å knekke bortimot hvem som helst, eller fremstille hvem som helst akkurat så ufordelaktig som de ønsker. Her ser mye ut til å handle om kultur, personer kan ha framprovosert reaksjoner fra henne for å kunne bruke det mot henne senere, osv. LA har helt klart opptrådt uklokt, det ser jeg også, men å antyde at hun er en mobber skal man holde seg for god til, mener jeg. Jeg har selv opplevd å bli frosset ut, holdt unna viktig informasjon, ignorert, fratatt arbeidsoppgaver samtidig som jeg ble beskyldt for å ikke føre nok timer, osv, osv. Slikt kan jo føre til at man blir sint. Det var faktisk kun en gang jeg ble så sint at jeg lot det synes, men gjett om det ble brukt mot meg. Jeg reagerte mer med å bli frustrert, og det gikk mest ut over meg selv. Jeg ble forøvrig også beskyldt for å ødelegge arbeidsmiljøet der. Jeg var visst hovedansavrlig for det dårlige arbeidsmiljøet, til og med. Selv om det er ledelsen som pr. def. er ansvarlig for et arbeidsmiljø.

Når begrepet mobbing brukes i sammenhenger knyttet til arbeidsliver, handler der ikke om enkeltpersoners dårlige handlinger, da dreier det seg om systematiske handlinger som umyndiggjør en person, om sterkt forskjøvet maktfordeling osv. Og dette er til syvende og sist, uansett hvordan man ser på det, ledelsens ansvar.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.