Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er politikere så unge?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-21, 16:48   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er politikerne så unge?

Jeg vil mye heller ha spredning på kompetanse enn alder. Og jeg vil ha politikere som har deltatt i arbeidslivet en viss del. Jeg vet om unge politikere som er kjempeflinke til å støtte eldresaker, og jeg vet om eldre politikere som snakker varmt om ungdomsgreier.

Jeg har større problemer med et storting som stadig vekk fjerner seg fra gjengs befolkning, det være seg permisjonsretigheter, pensjonsrettigheter, kantinepriser og smittevern.

Gammel 07-05-21, 16:53   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Til å ha kjent på at fellen ikke strekker lenger, at for å ha råd til noe må man prioritere vekk noe annet.

Nå har vi jo en statsminister som ikke forstår dette, så det er jo interessant å forvente det av andre politikere. Sånn ellers synes jeg du kom med en helt utrolig kjip nedvurdering av unge mennesker.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 17:01   #3
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke en nedvurdering. Jeg synes det er fantastisk med unge menneskers engasjement og iver og ønske om å få til ting og tro på at de kan, men de er ikke gode på å se den andre sida av saken. Det er svart-hvit-tenking og veldig lite "på den ene siden og på den andre siden". Jeg har oppegående, engasjerte, politiske interesserte ungdommer i huset og det er skikkelig gøy å diskutere med dem, men jeg tror ikke at de er i stand til å styre landet riktig ennå, selv om to av dem i grunnen kunne velges inn på Stortinget.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 17:03   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nå har vi jo en statsminister som ikke forstår dette, så det er jo interessant å forvente det av andre politikere. Sånn ellers synes jeg du kom med en helt utrolig kjip nedvurdering av unge mennesker.

Veldig enig.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-21, 17:01   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke et enten-eller, Pelle. Det er rett og slett snevert å si. Vi trenger både politikere med ulik kompetanse og unge politikere og politikere med ulike erfaringer hva gjelder kjønn osv. Erfaring er ikke til hinder for å stå på talerstolen å si til 19-årige kvinner at de burde komme seg hjem og føde unger. Slik en 45-åring gjorde da jeg var 19 år i kommunestyret.

Gammel 07-05-21, 17:48   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det er ikke et enten-eller, Pelle. Det er rett og slett snevert å si. Vi trenger både politikere med ulik kompetanse og unge politikere og politikere med ulike erfaringer hva gjelder kjønn osv. Erfaring er ikke til hinder for å stå på talerstolen å si til 19-årige kvinner at de burde komme seg hjem og føde unger. Slik en 45-åring gjorde da jeg var 19 år i kommunestyret.

Jeg sa ikke at det var enten eller?
Jeg er bare ikke så opptatt av alder (det er egentlig litt litt feil, jeg mener flere UNGE bør inn i kommunalpolitikken), mer opptatt av erfaring. Og med erfaring, så mener jeg all slags erfaring - ikke nødvendigvis erfaring fra å ha levd lenge. De på 19 har også masse erfaring, som de på 70 mangler. Innvandrere har erfaring som jeg ikke har osv. Politikere som kun har vært dette (og jeg har møtt noen) - synes jeg ikke er bra hvis det blir for mange samlet på et sted.

Gammel 07-05-21, 18:21   #7
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg vil mye heller ha spredning på kompetanse enn alder. (...)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg sa ikke at det var enten eller? (...).

Jeg oppfatter "jeg vil mye heller ha..." som enten/eller.

Selv har jeg vært inn og ut av aktiv politikk siden 1982. Som ung var det vanskelig å bli tatt seriøst pga av utsagn som ditt "jeg vil heller ha ..". Som ung kvinne var det ekstra vanskelig bli tatt seriøst fordi jeg ikke ønsket barn.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.