|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er politikerne så unge?Jeg vil mye heller ha spredning på kompetanse enn alder. Og jeg vil ha politikere som har deltatt i arbeidslivet en viss del. Jeg vet om unge politikere som er kjempeflinke til å støtte eldresaker, og jeg vet om eldre politikere som snakker varmt om ungdomsgreier.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er politikerne så unge?
Nå har vi jo en statsminister som ikke forstår dette, så det er jo interessant å forvente det av andre politikere. Sånn ellers synes jeg du kom med en helt utrolig kjip nedvurdering av unge mennesker.
|
|
|
|
#3 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Er politikerne så unge?Det er ikke en nedvurdering. Jeg synes det er fantastisk med unge menneskers engasjement og iver og ønske om å få til ting og tro på at de kan, men de er ikke gode på å se den andre sida av saken. Det er svart-hvit-tenking og veldig lite "på den ene siden og på den andre siden". Jeg har oppegående, engasjerte, politiske interesserte ungdommer i huset og det er skikkelig gøy å diskutere med dem, men jeg tror ikke at de er i stand til å styre landet riktig ennå, selv om to av dem i grunnen kunne velges inn på Stortinget.
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Veldig enig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Er politikerne så unge?Det er ikke et enten-eller, Pelle. Det er rett og slett snevert å si. Vi trenger både politikere med ulik kompetanse og unge politikere og politikere med ulike erfaringer hva gjelder kjønn osv. Erfaring er ikke til hinder for å stå på talerstolen å si til 19-årige kvinner at de burde komme seg hjem og føde unger. Slik en 45-åring gjorde da jeg var 19 år i kommunestyret. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Jeg sa ikke at det var enten eller?