|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22
Da tydeligvis ikke nok til å slå ut på statistikken i uk i 2012. Men det ville vært interessant å se en oppdatert analyse på det.
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lagde barn i UK i 2002, og jeg fikk ikke vite kjønnet på barnet, lokal policy som de sa var for å unngå akkurat dette. Vet ikke om det var sant da, men det var det de sa, jeg ville uansett ikke vite. Men hvis de hadde laget en policy må det jo ha kommet fra et sted? Vi bodde et sted med mange innbyggere fra kulturer der guttebarn er viktige. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvorfor det? Folk konstruerer problemstillinger uten rot i virkeligheten hele tiden.
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja for all del, men man skulle jo tro at et sykehus lente seg litt på fakta. Sist redigert av Neket : 04-05-21 kl 23:42. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22Jeg synes hele debatten er ekkel - slik jeg ser det er dette tydelig politisk motivert. Så vidt jeg vet har vi ikke noen problemer slik vi har det i dag (ja, jeg har sett innlegget til Pelle, men mangel på personell - det gjelder også mange andre typer medisinske tilstander som krever ressurser. Og det er jo ikke nemden som var problemet med kapasiteten på nemden)
Tror dette er et viktig poeng.
Både barnelegeforeningen og jordmorforeningen er vel negative til forslaget? Finner ikke linker i farten, men kan lete hvis der er av interesse.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22Uten sammenligning egentlig. Eller sakene er ikke sammenlignbare, men fokuset er sammenlignbart. Her er vi opptatt av å diskutere vaksineutdelingen, men jeg tenker at det som er viktig å diskutere er at Norge hadde for dårlig beredskap + at vi har store utfordringer med kapasitet i helsevesenet.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|