Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?
Kidsa har vanen med brødskiver, og et vel begge (14,17) oppe i tre skver på et måltid. Går mye i vanlig gulost, kyllingpålegg, salami. Visstnok er leverpostei og makrell «sterktluktende» og ikke sosialt akseptert å spise på skolen. Litt overrasket over posteien, det er den gule boksen, synes selv den er «bleik» i smaken. 
Peppermakrell, varmrøkt laks osv er godt, tynne skiver fiskepudding (gjerne litt majones og reker). Det nye laksepålegget til Mills i glass var godt, fanget det opp, her inne. Har prøvd den med svart pepper, det finnes en til, tror jeg.
Kiden lagde seg wrap i går. Vanlig lompe med guacamole (boksen fra grønnsaksdisken, den milde av dem) og med salat. Salaten var lagd til middag dagen før. ruccola, crispisalat, cherrytomater delt, agurk, litt paprika og et eple snittet smått. Ja, eller rasket sammen det vi hadde. 
Har en som ikke er så glad i brød, men kan spise. Brød er mer atttraktivt når det er «middag» på, feks fiskekaker, karbonader o.l. De har også likt «matpakke-kit» hvor de får med «ingredienser» i boksen og bygger sandwichen selv. Særlig med hele egg og eggedeler. Hender jeg koker opp en gjeng egg, så vi har hardkokte egg tilgjengelig på kort varsel. Da de var små, tegnet jeg ansikter med tusj på dem, noen ganger. Kan funke på store barn, også. For noen barn er det mer stas å spise mat de selv har lagd (andre suser bort hele spisefri med å plukke og pelle).
|