|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glad
|
Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?Det fins en facebookgruppe også, der medlemmer deler villig tips og triks og matvarer de har sjekket ut. Den brukte jeg også mye.
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?
Åh, knyttet til bloggen?
|
|
|
#3 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?Denne tråden hadde jeg glemt at jeg startet. Noen år etter at jeg startet tråden, gikk jeg en stund hos en ernæringsfysiolog, blant annet på grunn av denne problematikken. Hun mente det var problematisk at så mange fulgte generelle lav-FODMAP-dietter fordi det er så individuelt hva man tåler. Jeg tenker vel at det uansett gir folk en viss pekepinn over hvilke matvarer som kan virke triggende.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er flere facebookgrupper som er ok, og så er det en lukket knyttet til medlemsportalen (men medlemsportalen koster litt). Syntes de åpne var gode da jeg startet, og så har lavfodmap.no en gruppe også (eller side?) som er fin, hun har også mange gode oppskrifter på bloggen sin.
|
|
|
|
#5 |
|
Glad
|
Low fodmap norsk gruppe heter siden. Det er noen svært ivrige sjeler der som svarer på alt man spør om, og mange søkbare innlegg med tips og oppskrifter.
|
|
|
#6 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Dine beste lav-FODMAP-oppskrifter eller tips om ferdigprodukter?Da er jeg ferdig med streng fase og begynte med hvete på mandag. Følte det gikk greit, men våknet idag med trommemage og vondt. Skikkelig klassisk luftsmerter, som jeg ikke har hatt de siste fire ukene. Er vel bare å ta det bort igjen da. Sukk.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|