Sv: Påkjørsel av dyr
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Det er jo bra. Jeg kjører sjelden i mer enn 60, det er ikke så mange 80-soner her, iallfall ikke der det er sauer. Faktisk har jeg aldri sett et saueskilt heller. Tror ikke de finnes her i Stavanger/Sandnes, heldigvis.
Hvis du ikke har vært utenfor byene så har du nok ikke sett dem. Det står flere oppover Hunndalen mot Sirdal.
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Har ikke skjedd ennå, men jeg tror ikke jeg hadde hatt samvittighet til å bare gå videre. Men jeg håper at min mann er med meg om jeg finner et skadet dyr, for han er "flinkere" enn meg til å ta kverken på dem. Han har tatt kverken på endel skadede fugler og mus opp gjennom årene (vi hadde katt før) mens jeg satt i sofaen og grein og prøvde å tenke på noe annet.
Det ville vært mer humant å ta liv av katten først som sist (= 1 liv), enn å la den mishandle x antall dyr, ergo - hvis du er så utrolig dyrekjær - burde du la være å ha et rovdyr i hus. Mer humant mot naboene ville det ha vært også. 
Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.
Som nevnt tidligere, har ikke sett mange slike skilt...faktisk usikker på om jeg har sett noen.
Det kan være at du lider av det de fleste sjåfører lider av: en manglende evne til å ta inn informasjonen som man presenteres for langs veien. Hvor ofte skjer det ikke at man på langkjøring ikke har anelse om hva fartsgrensen er, fordi man ikke ser eller oppfatter skiltene langs veien. Jeg mener å ha hørt at en gjennomsnittsbilist ikke oppfatter og tar inn over seg mer enn ca. 20% av skiltene h*n kjører forbi.
|