Sv: Kjenner du noen som skal utenlands i påska?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Nei, det må man ikke. Det er ganske klart definert.
Jeg skjønner, som sagt før, veldig godt at karantene er en enorm ulempe for mange. Men samtidig mener jeg også at det er mange som lever med enorme ulemper nå, som f.eks. at de ikke får gå på skole eller jobbet, at jeg ikke synes dette er urimelig. Ei heller om man må ta det på hotell, det er snakk om ganske kort tid sammenliknet med den tiden barn har vært borte fra skolen og voksne har vært borte fra jobb.
Men det betyr at man kan dra til begravelse i feks Pakistan. Møte 200 mennesker og dra hjem og være i isolasjon i storfamilien i Norge? Det er jo den type ting man må få skutt på. Jeg mener at man bør bo på karantene, nødvendig reise eller ei. Jeg had all verdens forståelse for at man ønsker å treffe barn, gå i begravelser og ar arbeidsreiser er nødvendig. Men at man skal slippe karantenene fordi reisen er nødvendig? Viruset gir jo en blank i hvorfor en reiser!
Muligens hakket preger av en lokal historie her og hvor fort viruset kam spres når man bor mange tett (forøvrig en historie som viser at der ikke alltid er så lett å si hva høna eller egget mht hvorfor man bor trangt. Uten at
jeg skal gå nærmere inn i det siden det kan identifisere hvem det snakkes om).
Australia har eliminert viruset fordi alle som kommer inn i landet må i karantene. Jeg kan ikke se ar vi kan klare der på annen måte her heller.