|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 årMed tanke på hvor mange ganger de har sagt nei til gjenopptagelse o at vurderingen er på over 300 sider, og gjøres av proffe folk, så tror jeg ikke det er pga kampanje.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år
Nei, det var litt ref HI om folkets rettsfølelse pga medietrykk jeg skrev det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er nok ikke så flink til å formulere meg. For å utdype: alt som har kommet frem i media de snere årene viser jo at ting ikke er helt svart-hvitt. Han er faktisk ikke knyttet til åstedet, og avhørsteknikkene som ble brukt styrte Andersens forklaring i den retningen som passet med de faktiske funn. En fri forklaring fra Andersen lagt til grunn for rettssaken ville antagelig gitt et helt annet utfall. Dette synes jeg er nyttige opplysninger for "mannen i gata". Det påpekes i allefall i serien på Discovery+ at man har forsøkt å få "den andre siden" på banen, men at ingen vil uttale seg. Da er det klart at serien får slagside. Jeg synes allikevel at det er veldig nyttig at denne informasjonen kommer ut. Det har vært jusitsmord før i Norge, og det finnes jo en mulighet for at dette også er det (men også at det ikke er det).
Nei (ref. til uthevet tekst), og dette vil jo hefte ved ham til evig tid. Men tenk hvis han er uskyldig. Det kan jo faktisk hende. Og da har jo også de forrige rettssakene og all dekningen i media bidratt til at han aldri får være et vanlig menneske, fordi så mange er overbevist om at han er skyldig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Det er ting som dette jeg mener ikke nødvendigvis stemmer helt. TV-seriene og podkastene er laget av folk som skal lage underholdning, og det er laget av folk som ikke er utdannede etterforskere, politi, åstedsgranskere eller advokater. De gir ikke nødvendigvis et riktig bilde av saken og bevisene. Det så vi jo tydelig i Bertheussen-saken, der mediene i lang tid hang seg på forsvarernees påstander om at det ikke fantes "bevis", bare "indisier".
Ja, jeg er selvsagt enig i dette. Hvis det er slik, så er det virkelig fryktelig.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|