Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)
Dere skal selvsagt få mene akkurat det dere vil, jeg sier ingen steder at dere ikke får det. På internett er jo alle backseat drivers.
Min frustrasjon traff muligens litt urettferdig, men jeg himler altså alltid litt av folk som hisser seg opp over detaljbilder i annonser, eller at de "ikke bare viser plantegninger" (på generell basis, ikke rettet mot noen spesiell). For en boligannonse skal føre til salg ved å påvirke på mange ulike plan. For det første har man et helt annet blikk når man skal kjøpe, enn når man bare sitter og browser for moro skyld. Så om man lar være å kjøpe en ellers fin leilighet til en pris man mener er innafor fordi det er noe ved annonsen man ikke liker så er man jo rett og slett litt dum, og temmelig garantert ikke spesielt representativ.
Men for å ta ett eksempel. Mange bruker Finn som interiørinspirasjon. Ergo vil en annonse med fine detaljbilder kunne få ganske stort nedslagsfelt. Ikke nødvendigvis i kjøpemålgruppen, men hos andre. Flere klikk gjør at den igjen havner høyere opp på visningslista til Finn, og kanskje der blir lagt merke til av noen som egentlig ikke hadde det området i søket sitt, men ser at denne har en ok pris og størrelse, kanskje man skal ta en titt allikevel.
Og selvfølgelig så både bommer annonser på målgruppe, og ofte så prøver de helt klart å skjule noe eller pynte på utgangspunktet (jeg syns ikke det er tilfelle i dongeriannonsen, det er helt greit informative bilder, og ikke vanskelig å se bak "fjaset"). Men det skjer også ofte at folk tror de er i målgruppa, blir irritert av en annonse og mener at den ikke har truffet. Jeg gjør det selv.
(også må jeg si at jeg syns der er litt slitsomt at du legger til hele avsnitt i innleggene dine ganske lenge etterpå og etter at flere andre har svart, My. Det gjør det vanskelig å følge tråden og få med seg alt som blir sagt)