Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Masai-sko - noen med erfaring?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 13:54   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Masai-sko - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Gode å gå i, ikke fullt så gode å stå i.

Litt av poenget med dem er at man ikke skal så stille i dem. Man skal svaie litt frem og tilbake når man står stille. Dette fordi alle muskler er skapt til å brukes, og når man står stille på flate sko blir musklene egentlig litt sure fordi de ikke blir brukt, og da kan de finne på å streike. Står man å svaier litt frem og tilbake på dem, så bruker man muskler helt fra tuppen av tåen til toppen av hodet, og alle musklene blir kjempeglade og jobber med kroppen fremfor mot kroppen. Er som å ha en gjeng med fagforeningsfolk i kroppen!

Gammel 11-08-07, 16:26   #2
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Noen som vet om disse kan være bra for de med plattfot?

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 18:46   #3
raskall
Nybegynner

raskall sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
raskall har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

De er veldig bra for oss med plattfot. Jeg har alltid slitt med en fryktelig smerte i føttene når jeg har stått/gått. Smertene har kommet etter bare kort tid. Selv da jeg var slank var disse smertene der.

Nå har jeg hatt MBT-sko i noen måneder og smertene i føttene er helt borte. Belastnings-smertene i knærne er også borte. De bestod faktisk den store Dyrepark-testen nå i sommer. Tidligere har all glede med et besøk i Dyreparken vært borte etter 1 time på grunn av vondt, men i sommer hadde vi et 6-timers besøk der uten antydning til smerter. Jeg ble selvsagt sliten i musklene, men smertene "i skjelettet" var helt fraværende.

Løp og kjøp. Jeg har allerede tatt med MBT-vinterstøvler i høst-budsjettet.

raskall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 19:56   #4
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Jeg har ikke hørt noe om dette, men hele prinsippet blir som å gå på hardpakket, våt sand. Hvis man har problemer med å gå på det, vil man også ha problemer med å gå med mbtsko.

Gammel 11-08-07, 20:10   #5
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad i mine sandaler. Sambis har slitet ut flere sko Han bruker ikke andre sko etter at han prøvde MTB-skoene for et par år siden. Han har Bechtrev og flere prolapser i ryggen. Han får mye mer vondt i ryggen når han bruker andre sko.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.