Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Karbonadedeig vs. kjøttdeig

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva bruker du
Kjøttdeig 12 8,89%
Karbonadedeig 96 71,11%
Kommer an på hva jeg skal lage 15 11,11%
Kommer an på prisen 12 8,89%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-07, 14:49   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karbonadedeig vs

Dere som kun bruker karbonadedeig. Er det kun på grunn av fettinnhold, eller synes dere det smaker like godt/bedre enn kjøttdeig?

Gammel 11-08-07, 16:48   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dere som kun bruker karbonadedeig. Er det kun på grunn av fettinnhold, eller synes dere det smaker like godt/bedre enn kjøttdeig?

For meg er det pga fettinnhold og pga at det er litt mer rent kjøtt enn kjøttdeig. Og så synes jeg det er mer "drygt". Altså mer mat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 17:23   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker kun karbonadedeig. Grunnen er at karbonadedeig er av bedre kvalitet; høyere kjøttprosent og mindre fettprosent.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 20:54   #4
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg bruker kun karbonadedeig. Grunnen er at karbonadedeig er av bedre kvalitet; høyere kjøttprosent og mindre fettprosent.

Signerer.

Vi bruker også mye kyllingkjøttdeig. I f.eks tacoretter synes jeg faktisk at det smaker bedre med kyllingkjøttdeig enn karbonadedeig/kjøttdeig.

Sånn litt utenfor tema: Jeg irriterer meg grønn over nærbutikken vår. De har hverken karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet. Tydeligvis har de en oppfatning om at alle mennesker lever på grillpølser, kjøttdeig (gjerne frossen), ferdigpizza eller ferdig grillet kylling. Det er nemlig dette som dominerer kjøttdisken.

Gammel 11-08-07, 21:02   #5
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ja, og det der så jeg ikke før jeg skrev.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 21:04   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bruker også kun karbonadedeig - pga fettinnholdet. Da vi bodde nærme rimelige slakterbutikker, fikk vi ofte kvernet opp biffkjøtt.

Gammel 11-08-07, 21:31   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Karbonadedeig vs kjøttdeig

Jeg bruker for det meste elgkjøttdeig. Innimellom rådyrkjøttdeig også. Kjøper jeg noe på butikken så blir det av og til kjøttdeig og av og til karbonadedeig. Tenker egentlig ikke så mye på fettet. Handler jeg i sverige så blir det karbonadedeig og lammekjøttdeig.

Gammel 11-08-07, 23:46   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karbonadedeig vs kjøttdeig

Kjøper bare karbonadedeig. Har ikke butikken blir det annen type middag. Sørger for å alltid ha noe i fryseren *smart?* Ellers så kverner vi en del selv når vi får tak i vilt og når vi kjøper lammeslakt om høsten.

Velger karbonadedeig fordi den er sjeldnere tilsatt "Gud vet hva" enn det kjøttdeigen er og jeg er litt kontrollfrik i matveien.

Sist redigert av Strå : 11-08-07 kl 23:47. Årsak: Glemte en setning
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.