Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-21, 17:46   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legimitasjon og andre ord vi tror vi kan

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Apropos deo. Jeg vet ikke om det er et dialektuttrykk eller ikke, men mamma snakker aldri om deodorant. Hun kaller det "oinner arman" ev. "oinner arman-spray".

"Æg må bare ta på mæg oinner arman før vi går ut".

Jeg tror ikke hun gjør det enda, men i hele min oppvekst kalte mamma all deodorant (dvs roll-on) for Mum. Det var et verb også, "å mumme seg". Tror kanskje det var det eneste roll-on-merket som eksisterte i lang tid. Tilsvarende "saba", som mange brukte som betegnelse på bind generelt, i generasjonen over meg.

Gammel 20-01-21, 08:27   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg tror ikke hun gjør det enda, men i hele min oppvekst kalte mamma all deodorant (dvs roll-on) for Mum. Det var et verb også, "å mumme seg". Tror kanskje det var det eneste roll-on-merket som eksisterte i lang tid. Tilsvarende "saba", som mange brukte som betegnelse på bind generelt, i generasjonen over meg.

Og all tyggis er Toy.

Gammel 20-01-21, 08:32   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Og all tyggis er Toy.

Ja, men det er vel Nord-Norsk igjen. Jeg har i alle fall bare hørt folk nordfra (kanskje særlig finnmarkinger) som kaller tyggis generelt for Toy.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.