Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 13:58   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville dere gjort i denne situasjonen?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Pedofile er overalt, jeg tror ikke det nytter å flytte fra dem.

Finn ut hva saken gjelder, og ta kontakt med barnehage, helsestasjon, skole, velforening og naboer. Hva slags forhåndsregler tar de?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Problemet med å flytte er at en vet aldri om det er pedofile der man flytter, og en skal ha en ganske unik økonomi om en skal flytte fra sted til sted, og på det neste stedet kan de kanskje bo OGSÅ kommer det en pedofil flyttende.

På dette stedet vet de hvertfall hvem de skal være obs på.

Ser jeg tenker helt motsatt av det andre gjør.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg hadde sjekket opp i hvordan overgrepene skjedde. Er det lokking og slikt, kan barna "hjernevaskes" til å unngå mannen. Tar han unger med seg, så hadde jeg flyttet.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hm. Vanskelig. Jeg hadde nok forhørt meg med andre småjentefamilier i området først. Går ut fra at det bor andre der? Også hadde jeg forsøkt å finne ut litt mer om saken (hvem, hva, hvor).

Jeg hadde nok også vurdert flytting, men ikke helt halseløst. Det KAN jo være fotballtrener som klådde på 15-åringer i dusjen - ikke at det er noe bedre, men litt lettere å forebygge. Men jeg hadde definitivt holdt barna unna nabohagen uansett, om jeg skulle lært de å skrike høyt.

Enig med mange her at jeg hadde nok undersøkt litt nærmere før jeg hadde solgt og flyttet.

Jeg hadde vurdert å gått og snakket med fyren jeg altså, noe á la: "Det går rykter i nabolaget om deg som gir meg bekymring. Om du ikke vil snakke om det så er det jo greit, men nå har du en sjans til å komme med din versjon". Det er forunderlig hvor ofte folk svarer ærlig når man spør rett ut. Man kan jo faktisk få et svar som beroliger også, sykt nok som det er, at han går på eldre jenter etc, eller navn til kontaktperson i politiet etc som kan eventuelt gi flere opplysninger.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.