Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-21, 13:59   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Åh, takk! Kokebok høres gull ut.
Kruskakli kan jeg ikke spise, men det kan kanskje erstattes med glutenfrie havregryn.

Gammel 05-01-21, 14:00   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Åh, takk! Kokebok høres gull ut.
Kruskakli kan jeg ikke spise, men det kan kanskje erstattes med glutenfrie havregryn.

Eller havremel. Den jeg lager, er med havregryn og havremel, og det høres jo veldig likt ut. Tipper de minner veldig om dem med kruskakli. Jeg former dem forøvrig ikke med hendene heller, lager bare en pølse og deler med kniv, eller bare setter med skjeer. Alt går an.

Kjøleskapsgrøt da, prøvd det?

apan er aktiv nå  
Gammel 05-01-21, 15:15   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Dette brødet lager jeg mye av, veldig godt! Kruskakli kan godt byttes ut med for eksempel glutenfritt havremel.

Til ett brød trenger du (jeg dobler porsjonen til et temmelig digert brød som jeg deler opp i skiver før det fryses):

5 store egg
1 beger cottage cheese
½ dl olje, for eksempel rapsolje

Bland dette godt sammen med stavmikser eller i kjøkkenmaskin. Deretter blander du følgende og har

3 ts bakepulver
3 ts splenda (hvis du vil ha litt søtsmak)
2 ts salt
2 ts fiberhusk
2 ts johannesbrødkjernemel
60 gr kruskakli
4 ss glutenmel
En liten håndfull linfrø
70 gr solsikkefrø
40 gr sesamfrø

Bland dette og ha det i eggeblandingen. La det stå i 15 minutter, ha i brødform kledd med bakepapir, og klapp det flatt.

Stek først på 180 grader i 25 minutter, skru ned ovnen til 150 grader og stek videre i 40 minutter. Ta brødet ut av formen og bakepapiret og legg det tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 grader, og la stå i 15-20 minutter. Avkjøl på rist.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 05-01-21, 15:16   #4
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og så må jeg vel beklage at jeg bidro til at den illsinte tråden for tiden bærer mest preg av oppskrifter.

Madicken er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.