|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye betale kollega for å bake?
Jeg har en venninne som noen ganger baker for andre. Og det er kaker som er mye mer forseggjort enn noen av bakeriene her leverer. Jeg vil tro at mye av grunnen til at de ikke tilbyr det er hvor mye arbeid det er å lage dem og folk flest er ikke villig til å betale det en konditor hadde tatt for samme jobb. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Rockesøster
|
Da tenker jeg man enten skal senke nivået for det man vil ha bakt eller betale det det faktisk koster.
|
|
|
#3 |
|
Jeg er ikke uenig altså, var mer for å grunngi hvorfor dette nok skjer. Blir litt som med hjemmestrikk, det er gjerne veldig dårlig timesbetaling for hobbybakere. Og iallefall når man også regner med alt utstyret de gjerne har investert i. Jeg tror mange ser på imponerende pinterest og instagram bilder og gjerne vil ha det de ser der. Men kanskje ikke like villig til å betale 2500 kroner for en kake til 2 års dagen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Interessant vinkling jeg faktisk aldri har tenkt på før mht hobbybakere. Jeg er ingen hobbybaker, og kjøper heller ikke hobbebakte kaker, men kunne fint funnet på å gå til ei venninne som hobbysyr for å få henne til å sy noe for meg. Men det er jo i samme gata - det finnes jo folk som har fagbrev i søm også, og man tar arbeid dra folk som har brukt år på å lære faget. Hm. Denne må jeg tygge litt på kjenner jeg.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mye betale kollega for å bake?Bare for å ha sagt det, så har jeg aldri før betalt noen for å bake for meg, altså. Og med ektefelle som jobber i fagforening og en datter som driver med fagutdanning, så er slike ting noe som er et stort tema hjemme hos oss. Likevel synes jeg det er å dra det langt å kalle det svart arbeid å betale en privatperson for for å bake en kake. Jeg er nokså sikker på at det ikke faller inn i den definisjonen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Det gjør det ikke. Det er fullt lovlig å ta betalt for hobbyprodukter. Må si jeg er litt usikker rundt matsikkerhet når det gjelder kaker og om det kommer andre regler der enn på søm og strikk. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|