Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
...jeg mener at man bør være veldig forsiktige med å kalle det allergi mht mat om man ikke faktisk har allergi
Mitt poeng er at også mildt ubehag kan være allergi. Og at unormale reaksjoner på inntak av mat, hvor det ikke kan påvises på blodprøver, er intoleranse. Også allergi og intoleranse kommer i ulike grader. Og vi trenger ikke være forsiktig med å kalle noe allergi/intoleranse om vi lærer også akkurat det. Noen blir dødssyke, noen klør litt i halsen, noen får utslett, noen får diare osv. Det går helt greit det, og jobber man i barnehage/skole MÅ man faktisk klare å huske at "Per blir dødssyk om han spiser nøtter, mens Pål får utslett som går over i løpet av noen timer om han spiser egg. De er allergiske begge to".
Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.
Altså. Da jeg ble anbefalt FP var det på grunn av stor høyde under taket. Men nå føler jeg at den takhøyden er litt sånn «alle skal få være akkurat som de er, og ingen skal få mene noe om det». Og da blir det vanskelig å diskutere. Og umulig å rante.
Dumt at du føler det sånn. Selv mener jeg at det er stor takhøyde, men det betyr jo også at man må tåle å bli motsagt. Det må jeg jo selv også. Vet ikke om det er meg du sikter til når du sier det, men jeg antar det, siden det er meg du diskuterer med nå - men om jeg hadde ment det hadde jo du også måttet få "være som du er" (les: sagt det du sier) uten at jeg skulle ment noe om det.
|