Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Jeg tror en av grunnene til at jeg blir provosert i trafikken (helt uten å tute, blinke og vise det på noen annen måte enn at jeg sitter og banner inni egen hjelm/innenfor eget karosseri) er at trafikken, når den fungerer som den skal, er en vakker organisme hvor alle er sitt ansvar bevisst og har forståelse for at det er et fellesskap, ikke FØRST MEG SELV OG SÅ RESTEN, og jeg synes det er så fordømt egoistisk å ikke sjekke speil, bruke blinklys og ellers være en fare for seg selv og alle andre ved å ikke sørge for at man selv er en noenlunde habil trafikant når man jo påtar seg det ansvaret det er å være i trafikken.
At man gjør tabber nå og da og ikke helt vet hvor man skal i en rundkjøring fordi man ikke har vært der før og blir litt stressa er ikke provoserende, det er lett å kjenne igjen sånn kjøring og det er ikke noe å hisse seg opp over. På samme måte som at det ikke er noe å hisse seg opp over om noen blinker på deg for å gjøre deg oppmerksom på at du ligger og lurker i venstrefila og hindrer trafikk, eller et lite tut for å si "nå har det blitt grønt lys for en stund siden, kanskje du skal legge fra deg mobilen og kjøre, eller?"
|