Sv: Rasistiske steder?
Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.
Ikke sant, DM?
Jeg personlig har ikke sett/hørt så mye (men så tør folk gjerne ikke si hva som helst til meg ... ). Men jeg hørte jo hva som ble sagt i forbindelse med drapet på folkehøgskulen, og jeg husker en i klassen min var veldig overrasket når hun skulle intervjue innvandrerkvinner i forbindelse med avslutningsoppgaven sin og spurte naboer etter veien til en adresse hvor vedkommende hadde bodd i flere år og ingen av naboene visste hvor det var eller hvem det var (er det mulig liksom, - det viste seg å være nærmeste nabo den ene av dem hun spurte. ), også vet jeg at mange har uttalt at de føler ubehag ved at andre skuler på dem dersom de snakker med mørkhudede innvandrere.
Men utover dette, så hverken ser eller hører jeg noe til dette til vanlig heldigvis, og jeg håper og tror at innsatsen de gjorde etter hendelsen på folkehøgskulen hadde god virkning på folk generelt, - selv om de så klart helt sikkert ikke nådde inn til de mest innbarka rassistene som bare fikk bekreftet sitt ståsted og redsel gjennom hendelsen.