Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-20, 13:29   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg kan følge opp Rines innlegg med en irritasjon av det motsatte, det er vel ikke MENINGEN at jeg skal måtte levere en FØKKINGS legeattest hver gang jeg ber om glutenfri mat? Ja, jeg har cøliaki og har det dokumentert ditt (glutenfrie)BRØDHUE. Spiller det noen rolle?
(jeg er pisslei av å bli konfrontert med egen fordøyelse hver gang jeg spiser et annet sted enn hjemme).

Du kan takke BRØDHUENE av selvutnevnte amatørmatintoleransediagnostikere for dette.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 25-09-20 kl 13:38.
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:16   #2
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Du kan takke BRØDHUENE av selvutnevnte amatørmatintoleransediagnostikere for dette.

Jeg syns egentlig man skal slutte å mistro folk som sier at de ikke tåler noe, og så spiser det likevel. Fordi det kan handle om at man rett og slett er LEI av å oppleves som vanskelig og ikke bli trodd. Samtidig som man foretrekker å unngå matvarer som krøller til magen. IBS er faktisk en greie det også.

Det er faktisk ganske DRITT å tåle litt av noe, men ikke for store mengder, sånn at man ikke MÅ ha tilpasning, dersom det ikke er mulig, men har en mage som foretrekker tilpasning.

SLUTT å mistro folk, og tilpass hvis det er mulig. I alle fall hvis du spør om det er noe folk ikke tåler. Det er faktisk lov å spørre om folk tåler litt, eller blir dårlig bare det er spor av allergenet i maten.

(Jeg pleier å gi beskjed om at jeg tåler litt, og at det ikke er nødvendig å kutte ut ting som er nødvendige deler av oppskriften, men at jeg ikke tåler rå hasselnøtter (varmebehandlet går bra) og at jeg foretrekker laktosefritt der det er praktisk å bruke, uten at alt må være laktosefritt. Dessuten vil jeg heller ha litt vondt i magen enn å drikke kaffe latte med soyamelk. )

Sist redigert av Gaia : 25-09-20 kl 14:22.
Gaia er ikke aktiv  
Gammel 25-09-20, 14:23   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig enig med Gaia og Input.

Og jeg kan skjønne at folk stusser. For jeg kjenner mange varianter selv. Noen ligger rett ut i flere dager med migrene, andre karrer seg på jobb. Det samme med muskel/leddplager, som vi har mye av i familien. Og jeg tror nok at noen er verre rammet, noen har en personlighet som er tøffere og mer robust, og det er veldig mange faktorer som er lette å synse om. Og det er slettes ikke gitt at to stykker med samme lidelse rammes likt, og får hjelp av samme tiltak.

Bokormen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.