Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Sy munnbind-tråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-20, 00:28   #26
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sy munnbind-tråd

Da har jeg forsøkt å sy munnbind jeg også. Det har gått sånn passe bra. Jeg tenkte å prøve meg på en maske fra Ida Victoria (gratis mønster på maske og vaskepose), men jeg kapitulerte da jeg ikke fant strykeinnlegg i polypropylen (og så ble jeg litt bekymret for eventuelle avgasser?). Dessuten så det mønsteret mer kompleks ut enn jeg planla ut fra min egen svært begrensede sykunnskap.

Jeg testet ut et helt annet mønster man finner på denne siden. Ganske enkel maske hvor "alt" sys i ett, man vrenger masken og syr deretter noen legg for bedre passform. Men jeg syns ikke den masken gav bra nok passform. Det hele ble litt klumpete og masken satt ikke godt rundt ansiktet. Hvis du vil sy den masken, så finner du en video her: http://www.youtube.com/watch?v=4FB--BOyTiU

Derimot har jeg begynt å masseprodusere denne masken - video finner du her: https://www.youtube.com/watch?v=4lwlFJAcrq8.

Det kan framstå som litt komplisert, men etter å ha sydd et par stykker, så går det overraskende greit. Jeg bruker tre lag med stoff, men følger ellers oppskriften ganske så slavisk. Jeg sliter med å få til leggene, men utenom disse har det gått veldig bra. To symaskinsnåler har hittil måttet legge inn årene, og det er jo litt i overkant. Sannsynligvis har symaskin-novise meg feil nålstørrelse, for det blir til slutt ganske mange lag som nålen skal gjennom.

Forslag til hvilken nålstørrelse/nåltype jeg bør ha til tre lag med bomullsstoff?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:48.