|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger middagsretter som behager en familie og en kresen ettåring
Tabellen er fra 2001, dah. Vet ikke hvor lenge de alternativene du savner har vært på markedet?
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Trenger middagsretter som behager en familie og en kresen ettåringJeg bedriver en moderat "de får spise det jeg har lyst til å lage" politikk. Det vil si at maten vår er mye mindre krydret nå enn den var før vi fikk barn, og noen retter, som for eksempel fiskekaker, dukker opp oftere enn de gjorde før. Men ellers så har jeg klart å gjennomføre at jeg lager en middag til hele familien, den er noenlunde sunn og har alltid flere grønnsaksinnslag. Dersom jentene plutselig bestemmer seg for at de ikke liker laks (selv om de likte det i går), så får de enten beskjed om å prøve et lite stykke eller så spiser de bare tilbehør. Jeg lager aldri en ekstra middag og tror at det er den verste løsningen, fordi det gir barnene inntrykk av at det er legitimt å aktivt velge bort mat. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Trenger middagsretter som behager en familie og en kresen ettåringZol: Jeg bruker frosne spinatterninger, ja. På Ultra og centra har de en del frosne øko-grønnsaker. Jeg synes også mye er gjort om jeg klarer å lure i henne en smoothie med masse bær, max-havelaar-banan, biola, eggeplomme og litt brunt sukker. Juhu! Det er vitamininnsprøyting.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Det var slettes ikke dumt. Ztjerna foretrekker vann og melk fremfor saft og juice, men jeg skal vel alltids klare å lure i han litt. Juicemaskin altså? Det går ikke å bruke blender? Hvilke grønnsaker egner seg i juice? |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|