Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 22:39   #11
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påvirket av FP? Lært av FP? Inspirert av FP?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men om noen har tips på hvordan jeg skal få snuppa til å spise mat, kom gjerne med de Det er nesten sånn at jeg ikke orker ORDNE mat lenger, til henne. Men det må jeg jo.

Det er godt mulig at du har forsøkt dette, men det er jo verdt å foreslå likevel.

De periodene Snupp er småspist lar vi det gå fire timer mellom måltidene. Han får bare litt å drikke til maten (litt vann nederst i glasset) for at han ikke skal fylle opp magen med drikke, og han får ikke drikke den siste halvtimen før maten står på bordet. Til frokost og lunsj lager jeg en tallerken med litt forskjellig fingermat - litt forskjellige grønnsaker (cherrytomater, rød eller gul paprika og agurk), litt frukt i biter (eple, plomme, druer, banan), noen ostestaver, og brød skåret i "fingre" med ett eller annet smørepålegg. Innimellom legger jeg også på litt bogskinke i staver, eller rester av kalkun eller kylling. Han får ikke mer å drikke til maten før han har begynt å spise litt. Dessuten må han sitte ved bordet til vi er ferdig. Hvis han da fortsatt ikke vil ha mat så får han så mye vann han vil ha etter at vi er ferdige med måltidet.

Til middag serverer jeg det vi spiser. Vil han ikke ha, så vil han ikke ha.

Småspiste barn er vanskelig. Og jeg vet at Snupp ikke er spesielt vanskelig, siden han som oftest spiser noe. Det er sikkert andre med mye mer erfaring enn oss som kan gi deg bedre råd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.