Sv: spin-off fra JKR og transpersoner (media)
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg tror også Polen er viktigere for oss, men jeg tror vi føler oss viktigere enn dem, og bryr oss derfor ikke. De er jo bare «the help», tjenerne til den vestlige verden. Bare se h or mye rasisme og hets polske får i Storbritannia. Den rasismen lå i bunn for mye av brexit.
Ja, enig. Tenk at ordet "polakk" er nærmest som "negerarbeid" å regne! Altså at det ikke bare beskriver en person sitt opprinnelsesland, men at det betegner helt spesifikke ting og brukes som skjellsord, og er blitt et generisk ord (har feks hørt folk bruke ordet "polakk" om folk fra Litauen)
mkj: Det kan selvsagt hende at valget nå blir veldig viktig, men jeg er ikke helt enig med at det som er skjedd politisk i USA nødvendigvis har så mye med Trump å gjøre, han er heller et symptom enn en årsak. Tenk feks på denne "muren" ned mot Mexico - det er virkelig et paradoks i norske medier. Det som skjer på grensen (barn skilles fra foreldrene, folk settes i bur, brutaliteten de blir behandlet med etc) blir dekket godt, MEN vi har jo akkurat samme situasjon i Europa med Moria! Og vi i Norge føler oss veldig "fjerne" fra dette - på samme møte som sikkert folk i Minesota føler seg over "muren". Statene er jo uavhengige som landene i EU er det. (Igjen snakker meg bort Har så god tid om dagen) Og muren ble jo startet av Obama (var nøyaktig like ille da han var president) alikevel er det Trump dette er klistret til.