Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo for dummies ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-07, 16:26   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Fiberpluss frå Wasa og Freia Dark har redda meg siste dagane. Men er på god veg. Er ikkje så fysen på alt mulig lengre. No skal me ha fullkornsspagetti med masse olje, salat og kjøtt/tomatsaus. Ideelt sett burde me vel hatt karbonadedei, men det var kjøttdeig som var kjøpt inn

No satsar eg på lav-karbo og ikkje ketolyse. Nokon som veit kor langt eg kan dra lav-karbo før det går utover amminga?

Kjøttdeig er egentlig bedre siden det er mer fett i den, men jeg liker best karbonadedeig pga. smaken. Men man kan bruke kjøttdeig om man liker det, med GOD samvittighet.

Amming og lavkarbo er perfekt sammen. Ja, svangerskap også. Ikke ketose, men lavkarbo med minst 50-60 gram karbo vil jeg tro. Jeg er jo gravid og går på lavkarbo, nettopp for å få et sunnest mulig svangerskap.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Så lenge jeg tar multivitaminer? Jeg må kanskje kjøpe noen, da. Forslag?
Da kommer jeg til å bestille boken og bakemiksen. Hva syns du om det, min lavkarboguru?

Jeg er så glad for at du gidder å svare på alle de dumme spørsmålene mine!

Bare hyggelig å svare.
Bakemiksen er bra, ellers kan du også bruke soyaprotein fra helsekosten. Jeg baker mye med det. Ikke soyamel, det er noe helt annet og smaker hoppetau.
Multivitaminer jeg vil anbefale er Spektro eller Sunshine sine. De selges i helsekosten og på enkelte apotek og er organiske. Jeg rører ikke syntetiske vitaminer og mineraler om jeg kan unngå det.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.