Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Jeg er som mannen din Malama. Men ungene mine bader jo i Mjøsa hver sommer, fordi vi besøker folk i mjøsområdet. Det samme gjorde jeg, da jeg vokste opp, siden vi alltid besøkte besteforeldrene mine på Hamar om somrene. Det var mye bading på Domkirkeodden.
I voksen alder kan jeg dy meg for å bade i Mjøsa, eller andre steder også, for den saks skyld. Hvis vannet er OK (noe det aldri er i Mjøsa, etter mine krav) kan jeg alltids bade en stund, før jeg også lurer på hva mer vi kan finne på. Men Mjøsa kan jo alltids brukes for dem som er veldig opptatt av bading. Det duger i alle fall for ungene mine.
Mjøsa blir bading dersom vi er på båttur med svigerfar over til hans svigerforeldres hytte på andre siden av den, ellers er det bading i småvann her og der om vi er hos svigermor eller det badevannet mit i gjøvik har vi vært i sammen med svigerfar.
JEG ville helst campet ved en badestrand og kunne badet hver dag. Sånn vi er hos svigers må vi uansett REISE for å bade, og når vi har gjort det en dag er det krysset av på listen hans, mens jeg helst vil gjøre det hver dag, men det er tiltak da, når det må organsieres sånn, og ungene herjer i et basseng og har det fint og jeg... bare svetter.