|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråden #5
Altså jeg vet at 2,5-åringer generelt klatrer i vei. I allefall gjorde mine det. Antar bare at en som er så engstelig anlagt neppe lar en 2,5-åring klatre uten tilsyn.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-05-20 kl 00:41. |
|
|
|
|
#2 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Jeg har aldri forstått det hjelmgreiene, jeg synes det virker hemmende for ungen mer enn beskyttende. Og til dels farlig. |
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er en veldig engstelig far som nok skal få slite fælt i årene som kommer. Jenta får nok ikke lov til å klatre uten at han står ved siden av, nei. Jeg tenker også at hjelm kan gjøre mer skade enn nytte. For når 2-åringer faller, så faller de ikke særlig langt. De er jo under meteren i høyde og har tøyelige kropper.
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Vi har en slik forelder i omgangskretsen. Nå kan en jo diskutere om det er høna eller egget, gener osv, men ungene der har slitt mye med ny avdeling i barnehagen, slippe tak i mor på aktiviteter og generell engstelse. |
|
|
|
|
#5 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Kunne skrevet nøyaktig det samme selv. Og det har dessverre ikke bedret seg med alderen heller, det har snarere blitt verre.
|
|
#6 |
|
Absolute Beginner
|
Det blir lett en evig sirkel, der forelderen, som kanskje har gruet seg til stor avdeling/skolestart/turnstevne får bekreftet at ja, det ble litt skummelt og litt tårer. Og (og dette kan jeg jo forstå, altså), man prøver å redusere slike situasjoner, så to dager i uka med gråt i garderoben er bedre enn fem, og så er ungen mye hjemme og baker boller med bestemor, og blir i alle fall ikke mer rustet til neste gang. Og det gir også rom for å kanskje være litt vel liberal om ungen er småforkjølet, vel, da blir man hjemme. |
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|