Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 19:52   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvis det ikke plaget deg nevneverdig, er du vel én av dem som tåler det da? Jeg var i praksis i isolasjon de siste fire månedene av svangerskapet mitt, og kan bare si at det var veldig, veldig tøft mentalt. Mulig det hadde vært bedre om jeg ikke også hadde vært mer eller mindre sengeliggende, men det hadde nok uansett vært veldig tøft. At mange av oss helt på ekte trenger å gå ut døra, få litt frisk luft, se noe annet enn innsiden av eget hus osv. er nok veldig reellt, om en kanskje ikke så lett å forstå for de som ikke har det slik.

Det er helt riktig at man er skrudd sammen forskjellig når det kommer til dette. Jeg har selv erfaring med alvorlig sykdom som gjør meg tidvis helt husbunden, og andre jeg kjenner i samme situasjon takler det på ulike måter. Noen trenger psykolog for å takle det, mens andre tar det på strak arm. Vet mange kronisk, husbundne syke håper må større forståelse for den påkjenningen det faktisk er - ikke bare å være innenfor husets fire vegger 2, 4, 6 eller 12 uker, men faktisk måneder og år.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg en av de som takler det å være husbunden.

Når det er sagt så mener jeg at det i disse covid-19 tider ikke er snakk om isolasjon over såpass lang tid at det virkelig skal gå på stumpene løs. Og gjør det det så er det vel hjelpelinjer man kan ringe i regi av mental helse e.l.?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.