|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#401 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåSvigers har hatt masse håndverkere hjemme og handlet masse på butikker som max i, flisekompaniet, etc. Så de har vært i kontakt med mange flere enn oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Off the map.
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Du gjør det beste ut av situasjonen, det er det som teller. Du har en viktig jobb, og det er også viktig at barn får se sine foreldre. Hos oss er alle bare hjemme. Vi sosialiserer med min mor på 2 m pluss og vi handler. Ellers treffer vi ingen. Du gjør det beste du kan, vi gjør det beste vi kan. Sammen så stopper vi smitten så godt det er mulig.
![]() |
#403 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå4 stk totalt inne i stua er innafor, hvis rommet er stort nok til at de kan sitte langt nok fra hverandre.
![]() |
#404 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg fikk en snap av utendørs grillmiddag for 8 personer. Er det gjennomførbart? |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
heimføing
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåAltså, det er jo ikke forbudt å treffe folk? Det er heller ikke forbudt å ta folk inn i huset sitt, såvidt jeg vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var ikke anbefalingen at man skulle unngå mer enn 5 totalt sammen? Også utendørs?
![]() |
#408 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMen altså, det må da være bedre at to husstander er sammen enn at 5 stykker fra hver sin husstand møtes?
![]() |
#410 |
|
Jepp. Vi var åtte pluss baby som grillet i hagen til svigers i påsken, men bare to husstander.
![]() |
![]() |
#411 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåI går ble jeg overrasket. Jeg er med i en gruppe som møtes regelmessig, og neste møte er til uka, så jeg regnet med at det ble avlyst. Så kom det melding om vi kunne møtes på en kafé i nærheten av der jeg bor. De to andre sa seg enige, og den ene mente hun rakk det selv om hun kom rett fra et møte på et eksternt kontor. Jeg ga beskjed om at min familie følger reglene for sosial distansering, så jeg holder meg hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Medlem siden: Mar 2008
Ja. Hold avstand. Det er ikke noe jeg hadde gjort mye.
05 og 08 Sist redigert av millact : 13-04-20 kl 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg tenker at retningslinjen er MAX - og at man ikke behøver å makse ut veldig ofte hvis det ikke er helt nødvendig. Noen av oss må treffe fler enn det anbefalt antallet på grunn av jobb, og da kan jo vi andre som ikke må, treffe færre.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåOG forøvrig synes jeg man kan få lov til å si fra hvis folk slurver eller gir blaffen. Greit at alle må passe på seg selv, men noen skjønner jo for søren ikke alvoret i dette.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Medlem siden: Mar 2008
Ble det sagt noe om hvor lenge hjemmekontor, om man kan?
![]() |
#416 |
Fjellpiper
|
Min arbeidsgiver har gitt beskjed om pålagt hjemmekontor ut semesteret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hvis det er to husstander på hhv fire personer i hver så er det selvsagt greit. Hvis de holder avstand og ikke blander mat.
![]() |
#419 |
Står på egne ben
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg må tilbake på jobb i morgen. Ikke vært der siden 26. Februar pga. Ferie, karantene og sykdom. Jeg har ikke mulighet for å ha hjemmekontor nå pga. Vi driver med husbygging og jeg må ha heve senke pulten min fra jobben i tilfelle med hjem med alt av utstyr og skjermer oppå. Ikke praktisk i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
søt
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi har ikke møtt noen innendørs siden dette startet, men jeg tenker at to hustander som møtes må være greit, om det er 4 eller 8 personer er ikke så relevant, da man kan anta at de i en husstand har samme smitte vel? Vi har møtt noen naboer og venner utendørs på grilling i skogen og slikt.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|