Sv: Forskjellige fedre?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg kjenner folk som har flere barn med flere fedre, og "kort i toppen" er vel det siste jeg ville kalt dem.
Det kan ligge mange årsaker bak at man får barn med flere, og man skal være veldig forsiktig med å dømme. Det kan være mange år mellom, man håper jo at det skal vare, noen blir lett gravid, osv.
Jeg synes man skal slutte å være dømmende, sånn kvinner mellom, og vokte seg vel for å koble antall fedre/antall barn/antall forhold/ seksuallmoral med intelligens.
I dag handler vel antall barn mer om prevensjon enn om seksualmoral. Har man mange barn med mange fedre så har man enten slurvet noe voldsomt med prevensjon, eller man har gått inn for å "lage barn" med mange ulike menn. Livet kræsjer seg jo til av og til, man bryter opp eller blir forlatt, men jeg tenker vel litt om evne til å ha litt struktur på livet sitt når noen MANGE ganger får barn med en mann de ikke ender opp med å dele fremtiden med. Det er kanskje mer trist enn noe å fordømme.