Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Indre Oslo er Norges mest tettbygde strøk. Når folk der skal starte turen hjemmefra så er det i bygatene. I tillegg er nabogata gravd opp til et digert høl, slik at det er tilnærmet umulig å gå der. Det finnes ikke hager og skog man kan henge i. Man bor med inngangen sin ut mot strøkets handlegate.
Bildet til Dagbladet er tatt med zoom på en strekning som går over tre kvartaler, rundt 700 meter.
Ja, det var nok for mange folk ute, og det hjalp ikke av en polkø (som riktignok var spacet ut helt riktig, om Dagbladet hadde giddet å ta bilde av den rett fra siden, og en vinduskonsert som ikke var særlig smart sider den fikk folk til å gå saktere forbi. Men flere som var på løkka i dag melder om relativt lite folk, sammenliknet med andre lørdager. Og slett ingen «17. mai-stemning». Jeg har gått ned den gata hver 17. mai i snart 10 år, det tipper jeg ikke vedkommende som kommenterte har.
Men guess what? Når noen av de 50.000 innbyggerne i Grünerløkka som ikke har andre steder å gå ut enn i gata gjør det, så blir det litt folk.
Frustrerende når bildet lyver litt, og journalistene bare vil ha klikk.
Det jeg reagerte på i denne sammenheng er å se lokale folk fra her vi bor som flagget på SoMe med at de dro INN til løkka på en lørdag som i går. Når vi har så mange andre steder å være her ute....
|