|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Jeg trenger ting litt med teskje i dag....
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo for dummies...
Mais har vel forholdsvis mykje karbo? Og det meste av frukt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Hvis du teller karbohydrater og skal ligge på et lavt inntak, så bør du jo unngå endel, bla. pølser og burgere og slikt, men om du ikke teller så er det ikke så voldsomt nøye. Jeg prøver å holde meg under 100 gram karbo daglig (helst 60-70 gram) og jeg spiser både pølser og burgere om jeg vil, men foretrekker jo rent kjøtt og fisk. Panering er ofte av mel eller brød, så det bør du jo unngå. Ellers er det stort sett bare å spise i vei når det gjelder alt av rent kjøtt, fisk og fugl.
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Sv: Lavkarbo for dummies...Takk, Iset! Ypperlig liten "starthjelp huskeliste".
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Tenker du på vekt eller form? Vi har ganske lett versjon av opplegget, og ligg vel i Fedon Lindberg-land ein stad. Vi merka mindre luft i magen i løpet av to dagar ca. Vi følte oss meir opplagt og mindre sulten i løpet av den første veka. (Det var altså så rart, dei dagane eg åt mine tradisjonelle brødskiver til forkost var eg merkbart MYKJE meir sulten til lunsj på jobb). Vekt merker eg ingen endring på, men nå har vi nok ein god del meir karbo enn det som dietten legg opp til. Mannen meiner å ha gått ned i vekt, men ingen veit sikkert sidan vi egentlig aldri sjekkar vekta. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|