|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: IS-bruder og IS-krigere med norsk statsborgerskap - hente dem hjem?
Nå synes jeg du er veldig snill.
|
|
|
#2 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, og det har sikkert vært en vanskelig balansegang, det. Jeg vet ikke hvor kritisk tilstanden til dette barnet har vært, og det går jo an å tenke seg at moren som har levd tett på ham har følt seg trygg på at det var riktig å vente. Som Tallulah er inne på, vil det jo være å påføre ham et nytt traume å sende ham til Norge uten familien sin. Men klart, jeg skjønner at det er gode sjanser for at mor spilte med høy risiko for å sikre både seg selv og barna i samme slengen.
|
|
|
#3 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Det er neppe i et svært sykt barns interesse å bli tatt bort fra den eneste voksne som dette barnet har hatt nær kontakt med, for å først måtte reise på en slitsom reise helt uten noen kjente, for deretter å havne i et land hvor alt er nytt og rart. Jeg forstår godt at moren ønsket å bli med på reisen.
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig. Men egentlig ikke så overraskende, gamling med egne og andres barns liv har jo IS drevet med hele tiden, det virker som om slike ting er litt underordnet. Jeg skulle ønske man ikke hadde gitt etter for presset og hentet henne tilbake til Norge. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|