Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva slags kake og glasur under MMF?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-20, 14:15   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags kake og glasur under MMF?

Det klarer du!

Jeg har ikke vist bilde. Så jeg er litt friere, uten at det er så veldig stor trøst. Men kake blir det.

Gammel 16-01-20, 14:18   #2
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det klarer du!

Jeg har ikke vist bilde. Så jeg er litt friere, uten at det er så veldig stor trøst. Men kake blir det.

Få se hva du har tenkt på da!

Jeg har bare laget en sånn "fancy" mmf-kake før, og det var faktisk enklere enn jeg hadde trodd, dog betraktelig mer tidkrevende.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 14:27   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenkte kanskje noe sånt som dette.

Jeg har to pakker med hvit fondant. Skal dekke kaken med det og bruke litt til å lage horn (har spiselig gullstøv jeg håper lar seg pensle på ) og forhåpentligvis pene ører (evt dropper jeg ører). Jeg har både rosa, gul og blå pastafarge til man. Øynene tenkte jeg å bare tegne/male på med en av de mørkeste fargene jeg har.

Jeg har brukt fondant til bursdagskaker før, men det var enklere kaker (Minionsansikt og sånt). Jeg har aldri laget noe som skal holde seg stående (ører og horn) så det er det jeg er spent på her (tenkte å bruke en grillpinneri tre inni hornet) samt at jeg håper jeg kan spraye manen på pent.

Gammel 16-01-20, 14:45   #4
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Så kul, Myria! Den ser noen hakk mer avansert ut enn min grønne.

Jeg så en youtube-tutorial på en Ninjago-kake der fjeset var på siden og med flere byggverk av fondant. Bakeren der tilsatte noe i fondanten og lot den tørke før byggverkene ble plassert på kaka. Kanskje det vil funke for ører og horn også? Hun her tilsetter noe jeg ikke vet hva er i marsipan for å få den stivere, kanskje det funker i fondant også. :http://www.kjoekkenmagi.no/modellering-av-menneske/

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-20, 15:26   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Det var ikke dumt. Har ikke tenkt på at fondanten kan tørkes først. Får teste ut litt.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.