Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når er det lov å bli lei seg over en julegave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-19, 13:59   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når er det lov å bli lei seg over en julegave?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Da regner jeg med at du aldri har vært i den situasjonen at halve inntekten din har forsvunnet, og da er det jo veldig lett å si at man aldri hadde gjort ditt eller datt.

Heldigvis er ikke relasjonene våre så skjøre at tar skade av at vi må tilpasse gavebudsjettet etter ulike endringer i livssituasjoner. Det er trist å høre at det ikke er sånn i alle familier.

Ingen finregner Input. Og jovisst har vi vært i veldig ulike økonomiske situasjoner, flere i familien vår. Men gaver til hverandres barn på rundt 200 kroner har det likevel vært helt greit å forholde seg til. Her er det lett å være lur å handle på salg også, og ende opp med rimeligere gaver til ca samme verdi.

Jeg vil gjerne understreke at jeg er under middels opptatt sv materielle goder, og får barna en r-skjorte vet ikke jeg om den kostet 50 eller 300 kroner. Poenget er at gaver skal være hyggelige å gi og få - alle skal ha råd til det nivået en legger seg på og ingen skal måtte føle seg beklemt.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.