Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Regifte gaver med firmalogo?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-19, 23:45   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er det jo med alt. Det tenker jeg du står helt greit i som den voksne, smarte dama du er. Jeg er heller ikke helt dust, så jeg forventer ikke at alle gjør som meg.

Og så er det ofte et stort gap mellom hva man synes er ok å gjøre selv, og hva man aksepterer at andre gjør. De fleste stiller mye høyere krav til seg selv enn til andre når det gjelder slike ting. "Kunne ikke tenke meg å gjøre det selv, men synes det er helt ok om andre gjør det" er en ganske vanlig betraktning. Og selv når man ikke synes noe om gaver andre gir trenger det ikke nødvendigvis bli noen snakkis, man holder kjeft og gjør gode miner til slett spill, og nøyer seg med å tenke sitt i sitt stille indre (og skrive om det på forum i stedet ). Selvsagt med en del unntak.

Gammel 18-12-19, 00:12   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og så er det ofte et stort gap mellom hva man synes er ok å gjøre selv, og hva man aksepterer at andre gjør. De fleste stiller mye høyere krav til seg selv enn til andre når det gjelder slike ting. "Kunne ikke tenke meg å gjøre det selv, men synes det er helt ok om andre gjør det" er en ganske vanlig betraktning. Og selv når man ikke synes noe om gaver andre gir trenger det ikke nødvendigvis bli noen snakkis, man holder kjeft og gjør gode miner til slett spill, og nøyer seg med å tenke sitt i sitt stille indre (og skrive om det på forum i stedet ). Selvsagt med en del unntak.

I tillegg så har man helt andre preferanser overfor folk man har en relasjon til og kjenner og dermed forstår bedre. Det gjelder for sidediskusjonen om å være glad man ikke kjenner noen i oljebransjen også. Man kan både kjenne og være veldig glad i noen fra oljebransjen, samtidig som man er sint og dritnervøs for at miljøet snart går til helvete.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:37   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nei. Dette er feil på så mange nivåer. Det kan ikke stå uimotsagt. De færreste europeiske land har velferd som kan sammenlignes med vår. Én ting er å være imot oljeleting og oljeproduksjon. Noe annet er å være så ignorant overfor hvor SYKT godt vi nordmenn har det i forhold til nær alle verdens land, også vesten, på grunn av oljen. Det viser en sjokkerende mangel på forståelse for hva som skjer rundt oss.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Dette!
Og å kalle oljerikdommen vår vrangforestillinger er helt hinsides og vitner om total mangel på kunnskap både når det gjelder det norske samfunn, historie og økonomi.

Jeg har IKKE kalt oljerikdommen vår vrangforestillinger, men idéen om at vi hadde vært et fattig u-land uten olje og det er to ekstremt forskjellige ting. Selvfølgelig er vi rike fordi vi fant oljen og vi er perverst rike, men det er ikke sant at vi ikke hadde vært rike uten olje. Norge var ikke et fattig land, og Stavanger/Rogaland var heller ikke en fattig region uten fremtid, før vi fant oljen.

Her skulle jeg veldig, veldig gjerne fortsatt diskusjonen, fordi jeg mener dette er en kjempeviktig diskusjon, men jeg må dessverre melde pass, fordi det har skjedd et dødsfall i familien som gjør at jeg rett og slett ikke har kapasitet til å følge opp. Jeg skulle veldig gjerne dokumentert dette bedre, men som sagt, jeg kan ikke akkurat nå. Jeg vil bare avslutte med at mine påstander er støttet av forskningen til blant annet forskere som Trond Nordby, Helge Ryggvik, Jan Eivind Myhre og Ola Honningdal Grytten. Dette er det jo dessuten skrevet et hav av kronikker om i den senere tid.

Jeg er hverken historieløs eller ignorant, og bruker heller ikke slike ord om dere som er uenige med meg. Også beklager jeg nok en gang at jeg ikke kan følge opp diskusjonen. Det er viktig for meg å ikke være en sånn som bare stikker fra diskusjoner og fremstår som tom for påstander, derfor dette noe dramatiske og sikkert teite innlegget. Ønsker dere alle en god og bærekraftig jul!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.