Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Regifte gaver med firmalogo?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-19, 22:52   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regifte gaver med firmalogo?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg tenker at det er NETTOPP det vi må jobbe med. Kjenne på den følelsen av at det er feil og snu den. Å sette på et hjerte over en FrP logo eller et klistremerke over logoen på en kopp. Få den lokale gullsmeden til å fikse på logoen på en vase og anerkjenne at dette er gode verdifulle gaver. Det tar litt tid og man må aktivt jobbe med å endre tankemønster. Men det er noe vi må gjøre skal forbruket ned.

Nei, det som må gjøres om forbruket skal ned er at bedrifter slutter å produsere uvettig merch og folk slutter å ta i mot. Og klistremerker, omgravering eller å sy på en lapp syns jeg avsender kan stå for, man gir ikke bort en gave som må endres for at folk kan bruke den.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 22:59   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, det som må gjøres om forbruket skal ned er at bedrifter slutter å produsere uvettig merch og folk slutter å ta i mot. Og klistremerker, omgravering eller å sy på en lapp syns jeg avsender kan stå for, man gir ikke bort en gave som må endres for at folk kan bruke den.

Det er jeg HELT enig i. Og ofte er det i lav kvalitet også.
Men vi fikk to flott glass av TINE til jul i fjor. Gode glass av høy kvalitet. De ville vært en flott gave til noen som vet å sette pris på et glass melk (men skal selvfølgelig ikke gis bort, vi elsker de glassene!!!)
Men om min tanteunge ønsket seg en hverdagssekk, og jeg hadde en slik. Gjerne vunnet på skirenn eller basar synes jeg det er rart om den sekken ikke er en fullgod gave. Jeg får ikke helt tak i om det er fordi det står Sparebank 1 på den eller om det er fordi vi ikke har brukt penger for å skaffe den (noe som ikke er sant, jeg bruker MYE penger på basar ).
Viss jeg forstår mange i denne tråden kan tanteungen får denne sekken, men ikke som julegave.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 11:44   #3
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er jeg HELT enig i. Og ofte er det i lav kvalitet også.
Men vi fikk to flott glass av TINE til jul i fjor. Gode glass av høy kvalitet. De ville vært en flott gave til noen som vet å sette pris på et glass melk (men skal selvfølgelig ikke gis bort, vi elsker de glassene!!!)
Men om min tanteunge ønsket seg en hverdagssekk, og jeg hadde en slik. Gjerne vunnet på skirenn eller basar synes jeg det er rart om den sekken ikke er en fullgod gave. Jeg får ikke helt tak i om det er fordi det står Sparebank 1 på den eller om det er fordi vi ikke har brukt penger for å skaffe den (noe som ikke er sant, jeg bruker MYE penger på basar ).
Viss jeg forstår mange i denne tråden kan tanteungen får denne sekken, men ikke som julegave.

Og DET er merkelig. Man kan gi bort ting med logo, men ikke som gave. WHY? Jeg forstår det ikke.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-19, 23:39   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Statoil, nå Equinor, har ikke vært kjent for å dele ut mye produkter, i alle fall ikke til ansatte. Etter 15 år som ansatt der kan jeg knapt huske å ha fått noe som helst, ikke en penn engang. Tror vi har en buff som jeg fikk da fargen magenta ble innført i logoen. Julegaver fikk vi kun et par ganger, uten logo. Så gikk man over til at ansatte kunne velge hvilke formål man valgte å støtte med en sum som selskapet så donerte. Fin løsning!

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.