Sv: Regifte gaver med firmalogo?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Men nå var vel poenget har nettopp å gi noe man visst folk ønsket seg. Jeg synes det er rart at vi da skal gi bort to sekker fordi den det står Equinor på ikke er en gyldig gave. Vi trenger mindre forbruk. Ikke mer.
Å gi noe videre er bare bra - det gjør vel de fleste av oss hele tiden, har jeg inntrykk av? Klær, bøker, leker, kosmetikk... Ting vi ikke bruker fordi det ikke passer oss eller er overflødig. Nytt eller gammelt.
En GAVE gitt til en anledning behøver ikke være ny eller ubrukt. Flere finner jo gaver på bruktbutikker og Finn, og jeg har så langt ikke opplevd at NOEN synes det ikke er greit? Det som jeg synes er litt rart er å gi videre ting i GAVE, som det er helt tydelig at giver selv har FÅTT. Firmalogo er jo et veldig tydelig hint om at termosen og sitteunderlaget er reklame.
Jeg synes det hadde vært veldig rart å gi en tursekk med f.eks Mesta på til konfirmasjon eller vase med Bertel O Steen på i bryllupsgave. Mulig der er fordi det føles som om "Vi pakket inn noe vi hadde liggende i boden bare, gratulerer..."