|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
This is normal!
|
Sv: Wow - postens jule-evangelie-reklame
Jeg mener ikke så mye om reklamen, men jeg synes du skriver noe viktig her. Jeg synes folk altfor raskt mener andre føler seg krenket hvis man sier at man blir lei seg, at man er uenig, at man synes noe ikke er morsomt osv. For meg er det ødeleggende for diskusjoner.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Akkurat dette er jeg helt enig i. Det er så utrolig lite konstruktivt at vi snakker om å bli krenket på den måten vi gjør det.
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sånn, da kan jeg svare litt mer utfyllende. "Krenka"-svaret mitt var nok veldig farget at jeg nettopp hadde lest et kommentarfelt, hvor folk følte seg enormt krenket. Det var ikke meningen å verken mene at Honda følte seg krenket (siden hun ikke skrev i personlig form, så gikk jeg ikke ut i fra at hun nødvendigvis snakket om seg selv), eller at "lei seg" er det samme som krenket.
|
|
|
#4 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjølvsagt bør ein reflektere over sitt eige forhold til sin religion, og om det er grunn til å bli lei seg. Og ein kan stille seg spørsmåla over. Men eg tenkjer at for nokon er dette hellige historier, ein del av identiteten og noko av grunnlaget for kristendommen, og då har ein lov til å bli lei seg utan å setje i gang ein religionskritikk. For det er jo ikkje berre å bli lei seg som er ein personlig følelse. Alle følelser er jo personlige.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Ja, det er jeg jo ikke uenig i?
|
![]() |