Sv: Juletråden 2019
Okei, jeg overgir meg. Jeg har hardnakket holdt stand: I dette huset skal ikke julekalender bli nok en stressfaktor som bare blir hat for mor (for det er jeg som kommer til å gjøre det), her kjører vi enkleste utvei: fiks, ferdig kjøpekalender. Bestilte Frost-kalender i god tid, og lo halvveis skjult av alle foreldre som hadde gått i julekalenderfella og angret seg for det, i tillegg til alle nybakte mammaer som tror at dette skal bli Koselig. Litt snørrhovent fornøyd med egen avgjørelse, altså, og godt fornøyd med å ha perfeksjonert BraNok-prosjektet mitt.
Dette varte helt til morgenen den 1. desember. Jeg og faren hypet det skikkelig, NÅ ER DET JULEKALENDER! Med stjerner i øynene. Ungen er superspent, og pakker opp... et bittelite, utrolig stusselig klistremerke, av en bifigur i Frost.
Jeg ble SÅ SKUFFA. Og endte opp med å superstresshastehandle sånn kalenderbakgrunn til å henge hjemmelagde pakker på, og tusen små gaver til de første dagene. Jeg klarte rett og slett ikke å stå i det. Og det verste er at det egentlig var min egen skuffelse jeg ikke klarte å stå i, for ungen hun var jo egentlig sånn passe fornøyd, hun.
|