Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gutt i puberteten - hvordan få i ham nok?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-19, 08:52   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutt i puberteten - hvordan få i ham nok?

Jada, men innlegget handlet ikke egentlig om han var for tynn eller ikke, men at han spiser for lite og trenger mer kalorier.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-19, 09:53   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg visste ikke at det var vanlig å ha stålkontroll på hva større barn (og mann) veier, jeg. Hvis det ikke er noe spesielt man følger opp, mener jeg. Jeg tror aldri mine barn har veid seg utenom kontroller på skole og helsestasjon, og vi har ikke vekt hjemme. Jeg synes de ser akkurat passelige ut, men jeg burde kanskje visst hva de veide?

Gammel 15-11-19, 10:20   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg visste ikke at det var vanlig å ha stålkontroll på hva større barn (og mann) veier, jeg. Hvis det ikke er noe spesielt man følger opp, mener jeg. Jeg tror aldri mine barn har veid seg utenom kontroller på skole og helsestasjon, og vi har ikke vekt hjemme. Jeg synes de ser akkurat passelige ut, men jeg burde kanskje visst hva de veide?

Nei, det trenger du slett ikke.

Jeg aner ikke hva datteren min veier. Hun ser helt fin og normal ut og jeg trenger virkelig ikke å vite hvilket tall det eventuelt står på vekta.

Knerten har vært ekstremt undervektig, og derfor har vi fulgt med og veid ham regelmessig. Nå er han normalvektig og jeg har ikke like god kontroll lenger.

Og så må jeg innrømme at jeg fikk ham på vekta da han kom hjem fra USA-ferien og det var ganske åpenlyst at han hadde levd 4 uker på fastfood. Det var skremmende hvor mye han hadde lagt på seg, men det har heldigvis vært uproblematisk å justere ham tilbake. Med bare helt vanlig kosthold.

Gammel 15-11-19, 10:55   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men siden vi ikke har badevekt aner jeg ikke hvor mye hverken jeg eller barna veier. Så lenge det ikke er spesirlle grunner til at man bør holde øye med vekten ser jeg ingen grunn til å gjøre det.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-19, 10:05   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jada, men innlegget handlet ikke egentlig om han var for tynn eller ikke, men at han spiser for lite og trenger mer kalorier.

Joda. Men som du ser så begynner folk straks å snakke om sin egen skrapa tenåring og spør seg selv om de burde fulgt med mer.

Gammel 15-11-19, 10:19   #6
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

For å svare på spørsmålet ditt, Candy. Du nevnte smør; kan andre fete melkeprodukter være noe? Gresk yoghurt, milkshake med bær, sjokomelk med H-melk osv.? Veldig sunt er det ikke, da.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:39.