|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Haddy og bokaDet vet jeg. Men etterlatt inntrykk er at dette er "en stor sammensveiset gjeng". De kjente jo hverandre også da saken blåste opp. Og det HJELPER jo ikke at alle fire var sammen i Hadias bursdag midt i hele sjauen, sammen med mange andre uttalte TG-kritikere, som Marie Simonsen. Det virket ærlig talt mer som en storstilt feiring av å ha blitt kvitt Giske, enn en bursdagsfest.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Haddy og boka
Var du der?
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Norge er bittelite. Det er umulig for folk å ikke kjenne hverandre. Det er få andre land man møter byrådet i ditt felt på nattbussen hjem, og det er nesten umulig å ikke bli kjent med og venn med journalister og politikere om man jobber opp mot politiske felt.
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ryktespredning som dette er jo en fullstendig avsporing, og tjener ikke til noe annet enn å ta oppmerksomhet vekk fra saken: At en mektig politiker som har misbrukt makten sin på en fullstendig forkastelig måte over mange år endelig har blitt stilt til ansvar for det. Til stor motstand og sterke reaksjoner fra Trond Giske og hans støttespillere.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Haddy og boka(Litt tilbake i tråden)
Nei, det var derfor jeg skrev "virket". Poenget er inntrykket det ga, også formidlet fra folk som faktisk var der.
Det vet jeg (selvsagt). Har møtt Giske på trikken selv, jeg. Det er ikke det samme som å "henge sammen" i en ganske tydelig definert gruppe som tilhører en "anti-Giske"-gruppering. Med pølsefest akkurat da det så ut som om de hadde "vunnet". Det var uklokt og tok seg veldig dårlig ut.
Det kan man helt sikkert gjøre uten å være helt på jordet.
Hvordan da ryktespredning? De har valgt å være utydelige på når forholdet egentlig startet, og det er jo ikke så rart, gitt at den ene parten var gift. Forståelig, men veldig, veldig uheldig for VG. Jeg forstår godt at redaktøren var lynforbannet.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Er det Tonning Riise du kaller en "ung mann"? Han er 30. Hun som han hadde sex med da hun var så full at hun var nærmest bevisstløs var vel 16?
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Nå er han 30, ja. Han gikk av for drøye halvannet år siden. Og hendelsen med 16-åringen skjedde da han var 25. Det er vel en ung mann? Ikke at det på noen måte unnskylder handlingene hans, men ung var han.
|
|
|
#8 |
|
Make it count!
Jeg tenker på antydningen om at kjøret Trond Giske fikk i media har sammenheng med journalistenes forhold til Hadia Tajik og Jette Christensen. Og grobunnen det gir for å avspore saken. Jeg mener saken er tjent med at vi fokuserer på at kjøret Giske ble utsatt for var forårsaket av den uakseptable oppførselen han hadde sluppet unna med i lang, lang tid.
|
|
|
#9 |
|
Leser
|
Jeg regner han som voksen også som 25 åring. Men det er selvsagt greit at vi ikke er enig om det.
Ja, det er jo dette som er tankekorset: Hensynet til de som har blitt utsatt for noe. Jeg er usikker på om den "støyen" som har vært i media har bidratt til noe positivt for noen.
|
|
|
#10 |
|
Make it count!
Jeg sa ikke at han ikke var voksen. Jeg sa han var en ung mann . Særlig når konteksten er rikspolitikk.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|