|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?
Nei, de tar utgangspunkt i hvor mange nye HIV-tilfeller man unngår. Jeg synes ikke det virker usannsynlig at det er kostnadseffektivt for samfunnet å gi utsatte grupper PrEP. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff
|
Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?Igjen; HPV kan smitte til tross for kondombruk. Det er ikke sammenlignbart.
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Det kan vel HiV også.
|
|
|
|
#4 |
|
Tøff
|
Blod, sæd, skjedesekret og morsmelk er kroppsvæsker som inneholder nok virus til å smitte. Det betyr at så lenge du har seksuelt samkvem med noen du ikke kjenner, eller noen du vet er smittet så må du begrense deg. HPV virus kan smitte ved hudkontakt, og det skal langt mindre til enn ved HIV.
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
I praksis er ikke kondom noen god beskyttelse mot HiV. Det legger svært store begrensinger på sexen.
|
|
|
|
#6 |
|
Tøff
|
Jeg er egentlig enig med deg. Om vi kan beskytte utsatte grupper er det rett og slett fantastisk. Jeg blir bare så oppgitt over dette med at argumentasjonen for det ene brukes mot det andre. >< Jeg er jo ikke objektiv hva angår Aimovig; om jeg fortsetter som jeg har i hele 2019 er jeg kandidat for det, men har ikke råd.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|