|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?
Jeg har ikke noen bestemt mening om denne medisinen, men det er mange behandlinger som et helseøkonomisk gunstige, men likevel ikke blir prioritert i statsbudsjettet. F.eks. den nye migrenemedisinen. Så lenge den rene legemiddelkostnaden er over en viss sum, så er det en politisk beslutning, og ikke en helseøkonomisk beslutning, det er bestemt i Stortinget. Ellers ville medisiner til yrkesaktive ha en veldig stor fordel fremfor medisiner til barn og eldre, hvis f.eks. sparte sykedager skulle telle.
|
|
|
#2 |
|
Tøff
|
Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?Jeg synes ikke det, rett og slett fordi jeg ikke føler veldig for å ta regningen for at andre skal få ha ubeskyttet og risikofylt sex. Jeg ville synes det var helt greit at friske mennesker i samliv med andre med hiv kunne få det, rett og slett fordi at da er det langt mer ansvarlig, under normale forhold, å ha samkvem uten kondom. Ikke ellers.
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Synes du homofile skal få PrEP på resept?
Men nå har jo helseministeren nyleg uttalt at dette ikkje er eit argument for å få dekka migrenemedisin. Då blir det inkonsekvent å argumentere med at ei anna gruppe skal få dekke tilsvarande kostbar medisin.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|