Sv: Minkpels - yay or nay?
Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.
Følger med her. Har også arva ein pels, men er jammen usikker på om den er ekte eller ei. Eg har uansett ikkje fått meg til å bruke den, så den blir hengande. Å sy den om til putetrekk eller teppe er ein god idé, men kven tar sånne oppdrag?
Som sagt, buntmakere gjør slikt. Hvis det finnes en butikk som selger pelser/pelsprodukter i ditt nabolag, er det gjerne stedet å starte.
Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.
Jeg har to arvede pelser i skapet og begge er minst 50 år gamle. Teppe var ikke så dumt ... Har du peiling på hvem som kunne gjort det i Trondheim? Jeg har aldri brukt noen av dem.
Jeg mener at min mor fikk tilbud fra Gätzschmann i sin tid.
Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.
Anar du kor mykje ein må betale? Mi kåpe er kort, så det er neppe nok til eit teppe. men to putetrekk kan det jo bli. Ein buntmaker (da har ein lært eit nytt ord i dag!) kan sikkert fortelje meg om den er ekte eller ei også.
Ganske dyrt. Jeg tror tilbudet min mor fikk på omsying av minkpels til teppe lå på et sted mellom 7-10 000 kr. Da mener jeg å huske at de skulle montere pelsen på et teppe, slik at det ble et tosidig teppe med pels på toppen. Det blir utrolig fint når det er gjort skikkelig da. Vi er fortsatt i tenkeboksen på om det er verdt kostnaden. Jeg vet ikke om det finnes billigere alternativer, så jeg ville sjekket flere alternativer.
|