|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
villende
|
Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i OsloJeg skjønner ikke helt hvorfor de ikke kan fokusere mer på å gjøre alle de videregående like "gode", slik at det blir attraktivt å søke seg til dem, fremfor at det skal være tilfeldigheter som bestemmer hvilken skole man havner på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Test av ny inntaksmodell til vgs i Oslo
Ja, det er derfor jeg heller ønsker meg en annen finansieringsmodell som gjør at de skolene som trenger mer ressurser for ta seg av elever med andre utfordringer får det. For det skjønner jeg godt at er et problem. Når skoler ikke klarer å fylle opp klasserommene og dermed får mye mindre penger, mens den elevmassen de har faktisk krever fryktelig mye mer ressurser.
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Det er slik at det er veldig mange som jobber beinhardt for et snitt på 3,2 også. Eller dårligere for den saks skyld.
Og det blir ikke fokusert på det nå? Hva gjør en skole god? Skolebidragsindikatorene viser hvor mye en skole har tilført en elev. Det er noe vanskelige tall å tolke, men flere av disse kartleggingene viser at skolene i bunnen av inntaksskalaen har tilført elevene mest. Så dersom det er dette som gjør en skole god, er faktisk disse skolene best. Likevel øker ikke søkningen av det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg leser alt du skriver, jeg synes likevel det er helt idiotisk å sette likhetstrekk mellom hardt arbeid og gode karakterer. Om det er rettferdig eller ikke er helt irrelevant, det var den ene setningen jeg siterte jeg reagerte på.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|