Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Studere medisin i utlandet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-19, 09:41   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Studere medisin i utlandet?

I Ungarn foregår undervisningen på engelsk, men de må lære seg ungarsk nok til å kunne kommunisere med pasienter. Jeg har gjort et relativt helhjertet forsøk på å lære meg ungarsk, og det var ikke lett. Og jeg har skrive under på at undervisningskulturen var/er ekstremt forskjellig.

Gammel 24-07-19, 09:51   #2
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Studere medisin i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I Ungarn foregår undervisningen på engelsk, men de må lære seg ungarsk nok til å kunne kommunisere med pasienter. Jeg har gjort et relativt helhjertet forsøk på å lære meg ungarsk, og det var ikke lett. Og jeg har skrive under på at undervisningskulturen var/er ekstremt forskjellig.

Det var nyttig info, og gir mening. Har sett ungarskkravet, men det er stor forskjell på å levere eksamen på ungarsk og ha pasientkontakt på ungarsk, ifht språklig nivå. Takk, Tjorven.

EDIT: Ifht det som vi var innom litt, om autorisasjon, syntes jeg husket noe sånt,ja:
En rekke land i EU/EØS har ikke tilstrekkelig praksis i studiet til å bli godkjent av Helsedirektoratet. Studenter som uteksamineres fra EU-landene Danmark, Irland, Island, Italia, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Portugal, Sverige og Storbritannia etter 1.1.2019 kan ikke regne med å få autorisasjon i Norge uten først å ha fått autorisasjon i studielandet. I feks Danmark betyr det at man etter dansk utdanning (bachelor og kandidat) må ta turnus, før man får dansk autorisasjon. Deretter kan man søke det norske helsedirektoratet om autorisasjon.

Antar da at en EU/EØS-autorisasjon deretter som regel blir akseptert ifht fri flyt av personer i EU. En joker i det her bildet for foresatte er naturligvis at det er en "farlig alder", og at man fort får barnebarn i angjeldende land.

Sist redigert av Charlie : 24-07-19 kl 10:31.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.