|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Lønn til ungdom for å male hus?Jeg tenker at min ungdom hadde ikke fått lov å hjelpe naboen med husmaling hvis han hadde foreslått/forventet 200 kroner i timen. Da hadde jeg bedt naboen finne ungdommer som trenger å tjene en slant, men som ikke er helt på villspor.
|
|
|
#2 |
|
Leser
|
Sv: Lønn til ungdom for å male hus?
Nei, det er jo forskjellige sosiale settinger man ser for seg også. Jeg forventer jo feks at mine barn skal "jobbe" ulønnet hvis det er behov. Det hadde selvsagt også vært anderledes hvis ungdommen jobbet for en tante/mormor etc. Her hvor vi bor har ikke jeg noe "nært" forhold til naboene og jeg hadde oppfattet at det å jobbe for en nabo var som å jobbe på butikken. Andre steder (eller andre folk) oppfatter sikkert naboforholdene anderledes.
|
|
|
#3 |
|
Guardian of the galaxy
|
Om så Poden hadde hengt opp lapp på butikken om at han var ute etter å tjene penger ved å hjelpe folk med maling/vasking/plenklipping osv, og en villt fremmed hadde tatt kontakt, hadde jeg likevel ikke forventet, eller ønsket at han selv skulle forventet, tett opp mot 200 kroner i timen altså.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Jeg er ikke helt sikker på at vi ser så forskjellig på dette i praksis, mer at man får forskjellige situasjoner i hodet når man tenker på spørsmålet. Jeg opplever ofte at uenigheten i slike diskusjoner kommer ut fra at man får et generelt spørsmål som man tenker seg en spesifikk situasjon ut i fra.
|
|
|
#5 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lønn til ungdom for å male hus?Gutta får 150,- hver i timen og er strålende fornøyde - sånn hvis noen lurte på hva det endte med.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Så flott at alle er fornøyde!
|
![]() |
| Trådverktøy | |