|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Valget 2019Nei, Pøblis. Fordi du kommer med populistiske uttalelser om at Oslo-byrådet ikke ser at folk i Bærum trenger ren luft. Jeg skjønner godt at du vil ha ren luft. Jeg er enig med deg i at dere burde ha fått tunnel for lenge siden. Det har jeg skrevet. Men seff, det er gøyere å vri det til at jeg mener at Bærumsfolk er slemme egoister.
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Valget 2019
Det er ikke en populistisk uttalelse - leste du artikkelen fra 2017? Realiteten var jo at Oslo-byrådet sa nei.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Dette beviser jo bare at du ikke leser. Men kan godt ta det en gang til:
|
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Oki. Jeg skjønner. Jeg snakker om at man valgte bort et tiltak som ville gitt radikalt bedre luftkvalitet og radikalt mindre støy for oss, fordi man mente det vill øke trafikken i Oslo. Argumentet om at økt kapasitet på veien, ville gi økt trafikk, er tatt hensyn til i planene som gjelder nå, og planen som foreligger, har like mange kjørefelt som idag, og vil derfor ikke invitere til mer kjøring - i følge fylkespolitikerne våre og Statens veivesen på orienteringsmøtet jeg var med dem i fjor. Planen som foreligger nå, er laget med alle mulige hensyn, og har også inkludert veiprising - for å hindre at folk slutter å reise kollektivt og begynner å kjøre igjen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Jeg har hele tiden skjønt at det var det du mente. Jeg er uenig med deg i at man bare skulle kjøre på med eldgamle planer bare fordi de var vedtatt, siden man mente at det ville gjøre det verre for Oslo. Miljømål har endret seg, forskning har gått videre. Da må man gjøre om på planer. Selvsagt er det ultrakjipt for dem som bor midt i sonen som hele tiden blir en kasteball, og jeg mener fortsatt at tunnel burde prioriteres av miljøhensyn. Men ikke nødvendigvis resten av utbyggingen. Jeg er også uenig med deg i at dette er Oslobyrådets feil alene, og mener på generelt grunnlag at politikere bør bli flinkere til å snakke sammen, og finne gode løsninger samarbeidskommuner kan bli fornøyde med. Og nå har man faktisk kommet til en enighet, og det blir hvert fall noe tunnel.
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |