|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: I serien justisministre fra FrPAt vi kaller dette en heksejakt og sier at de ikke er alvorlig, forteller ganske mye om hvor langt terskelen vår har flyttet seg den siste tiden.
|
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: I serien justisministre fra FrP
Uenig. Det er destruktivt at ministre skal halshugges for bagateller. Og dette er vanvidd. Selv aupairformidlingsbyrået sier at de har forstått regelverket på samme måte. Det høres jo da ikke ut som et grovt overtramp. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sånn passe sane
|
Det koker jo (som alltid, mener jeg) ned til at hele ordningen bør avskaffes.
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Det er jo på siden her, men jeg kan ikke se at ordningen er dårlig fordi politiet bruker seks uker på å tilby timeavtale, som gjør at au pairer får det vanskelig med å bytte vertsfamilie, fordi de ikke får lov til å bo gratis hos en ny familie i påvente av den timeavtalen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Vår au pair byttet familie da vi dro til USA etter ett år. Vi hjalp henne å finne familie, og det er fullt mulig at det ble brutt noen regler i den prosessen, ut fra det jeg leser her. Jeg synes dette høres ut som en storm i et vannglass (og alt for strenge regler).
|
|
|
#6 |
|
Travelt opptatt
|
Justisministeren tilhører et parti som har kjempet hardt for å få så strenge utlendingsregler. Han og hans parti har også vært ansvarlig for politiets og UDIs prioriteringer i 6 år. Det er derfor ikke en tabbe eller overraskelse at det er slik reglene er og følges opp. De har jobbet hardt for å få det slik.
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er jeg enig i! Det er en ønsket politikk fra Frp at det skal være vanskelig for utlendinger i Norge. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: I serien justisministre fra FrPJeg er helt enig i at reglene er ko-ko. Dette med personlig oppmøte hos politi (hvor køene er milelange, man får jo pikadø ikke pass en gang ...), ikke fullverdig digital løsning. UDI er noen regelryttere av rang (svogeren min ble utvist på grunn av samme greia: Formaliafeil. Han hadde rett til opphold, MEN ikke rett til å søke mens han var fysisk i Norge).
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 30-05-19 kl 16:20. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
guru advisor
|
Enig. |
|